Marketing: Audyt SEO – kiedy i jak wykonać?

Audyt SEO oznacza zbiór rekomendacji i polecanych zmian do wdrożenia na stronie internetowej, tak, by dostosować ją do wymagań, jakie narzuca wyszukiwarka. Jest on sporządzany na podstawie szczegółowej analizy strony i wykonywany zazwyczaj przez specjalistę ds. pozycjonowania. Jak i kiedy powinien być wykonywany, by strona osiągnęła w pozycjonowaniu lepsze wyniki?

więcej informacji na temat zawartości audytu znajdziesz tutaj: https://semhub.pl/audyt-seo/

Kiedy zrobić audyt SEO?

Audyt taki pozwala określić pozycjonerowi, który ma pod opieką stronę, odpowiednią strategię pozycjonowania, tak by osiągnęła ona możliwie, jak najlepsze wyniki. Powinien być, więc on przygotowany zaraz na początku współpracy, jeszcze przed pierwszą optymalizacją strony. Zmiany, które zarekomendowane zostały w audycie, zazwyczaj nie są wprowadzane natychmiastowo, lecz rozłożone w czasie. Warto co jakiś czas odświeżyć również strategię i przygotować nowy audyt SEO, dostosowany już do bieżących wyników. Nie należy jednak wykonywać go zbyt często, a przykładowo co kilka miesięcy, gdyż należy pamiętać, że niektóre zmiany przynoszą efekty dopiero po dłuższym czasie. 

Jak należy wykonać taki audyt?

Aby audyt był rzetelnie przygotowany, trzeba zadbać o zorganizowanie środowiska i narzędzi pracy. Do analizy strony pod kątem SEO używa się wszelakich narzędzi, czy audytorów, które pomagają sprawniej zauważyć błędy techniczne, czy braki na stronie. Obowiązkowe są na pewno darmowe narzędzia Google’a, jeśli pozycjonujemy stronę w tej właśnie wyszukiwarce, czyli Google Search Console i Google Analytics, które pozwalają dojrzeć błędy indeksowania, błędy na stronie, czy poznać frazy kluczowe, na jakie dana strona internetowa jest widoczna. Informacje te są przydatne nie tylko do audytu, ale również późniejszych optymalizacji i analiz. Do analiz używa się również płatnych narzędzi, które nabyć można w abonamencie. Są to np. audytory stron, które dostarczające informacji odnośnie nagłówków h1, meta znaczników strony, linków canonical, prędkości strony, itd. Posługiwanie się takimi narzędziami na pewno usprawnia pracę, ale również ją przyspiesza. 

Kto powinien wykonać audyt?

Audytory i różne narzędzia to na pewno duże usprawnienie, które może pomóc w samodzielnym przygotowaniu audytu SEO, jednak należy pamiętać, że nie zastąpią one w pełni człowieka, który posiada cenne doświadczenie i wiedzę. Zarówno audyt, jak i inne prace pozycjonerskie powinny być prowadzone przez specjalistę w dziedzinie pozycjonowania. Nieumiejętna optymalizacja, czy inne działania bez posiadania odpowiedniej wiedzy o pozycjonowaniu mogą tylko zaszkodzić stronie.

Dodaj komentarz